Tuesday 28 June 2011

dunia pekerjaan

1st day of working is like hell exhausted! penat gila tahap gaban! sakit kaki sampai tak bole tido sbb terlalu sakitnya.. then after about a week later barulah reda. dah taksakit dah..
penat kot kerja, bosan pon kadang2.. best pun ade.. malas pun ada.. malas especially part nk bangun pagi dan mandi tu. kalau hujan lglah malas nk bangun tido. luckily, i got a very concern mum yg akan mengejutkan aku bangun pagi untuk kerja everyday.. kalau tak ada my mum, mmg kompom2 lah tak pegi kerja. huhuhu
lagi best bile every time rehat aku akan balik rumah untuk solat dan makan nasik, sume org kat tmpt kerja jeles ngan aku.. huhuhu.. yela, manager aku tu, abang aku pggl dy, (sume org pun pggl dye gitu) wife dye keje kat padini, so lunch mmg mkn kat tmpt keje jelah, itupun mkn dalam stor. bese dye mkn goreng gorengan saje.
kak pah @ kak syaripah dan the other budak lelaki(19 tahun, baya adik aku aje, so i am really not interested).  dorg sume beli nasik atau beli maggi makan kat stor je. yg ani plak (umur sebaya aku tapi dah ada dua org anak, husband dye askar) dye nk balik umah mkn tp x dek transport. umah plak jauh.
aku lah org yg balik umah setiap pukul 2pm dan kul 5.30pm utk makan.. hehehe. bertuah kan? haha. yelah org ada motor , dah truh ada mak plak masak hari2.. mmg best lah.. aku mmg x menyesal mntk keje kat tmpt nih, dah lah dekat ngan umah, dah tu g keje naik moto je, tayah susah2 tggu bus. leceh. balik pun awal, kul 11 dah smpai umah.. kalo aku keje kat curve ikano sah2 balik kul 12 mcm aku keje guardian ritu, dah lah alik kene tgggu bus. lglah fed up.
tp ade satu kekurgn kalo naik moto nih, kalo ujan teruk lah aku, tp i was blessed sbb spnjg aku keje nih, time aku g je mst ujan x de, takpun terus ujan berenti bila aku nk kuar rrumah,,, hehe.. thanks ALLAH..
mesti korg tertanya2 kan aku ni keje ape? hehe(yelah tu, padahal takdek sape peduli..hihi)
saya bekerja sbg seorg cashier dan store assistant dan juga seorg mak cik cleaner yg berkaliber.. menjadi seorg pencacai yg disegani. hihi. sume keje aku wat.. bos suoh aku wt itu, aku wat, suoh aku wat ini aku wat... sume mende pun kene suroh.. makan pun nk kene suoh.. ntah pape..(masa mula2) dah lama2  tyme rehat je, aku org pertama yg lesap, lari balik umah utk makan.. hihihi...
dats it lah, btw, bekerja mmg sesuat yg best dan masyuk juga.. waiting for my first pay, tak sabar... huhu

1 comment: